Jaa, det är jag bl.a.!

Stolt över alla mina barnbarn t.ex ! Det är ok ! Som börjar närma sig det tvåsiffriga ! Detta betyder inte att jag ochså stundtals är stolt över mig själv  ! Och om man tycker det så kommer man till ett ständigt problem "Jantelagen med inbyggt avvund" ! Det är ju inte bara "skitsnack från min sida " ! Det är nämligen så att bl.a. det här med eget ansvar enligt min mening är en av  " bristvarorna i vårt land " Det är väldigt lätt att skylla allt på " politiker o alla andra " oavset. Och det beror delvis på " utopiska löften utan verklighetsförankring " o inte alltid på hur man själv tacklar saker" oavsett man är fattig eller rik " . Vad beror det här på ? I ett land som har det bättre än de flesta oavsett regim o då tar jag inte, tycker jag ! Inga krig på länge, ständiga uppgångar i världsekonomin till  för ett par årtionden sen, ständigt " politiskt ältande om fullständig rättvisa o jämlikhet med ett fortsatt ältande om klassamhället  vilkert gör att " grannen är suspekt för att han har det bättre " , typ. " Oavsett om han har slitit o jobbat ihop sin miljon eller kanske t.o. m. vunnit på Kombilotteriet ? " Och välfärdssystemen är bland de bästa i världen o skatterna och våra proggresiva skatter forfarande de högsta i världen. Och i ett samhälle blir en del arbetslösa "upp o ner" beroende på tiderna i världen och människor blir ochså sjuka ! Kan alla " ha det lika bra då " ?
                    Observera årtalen ! Och nu ger jag " järnet för att hålla mig frisk " oavsett regering ! Det kan även damen som går ut med rullator sträva efter i " ett samhälle där det finns olika individer  Oavsett rikedom eller fattigdom, oavsett friskhet eller sjukdom " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0