Nu kommer ett bildsvep från Luffaboleden !

 Luffaboleden ja ! Den liggeri Tiveden Den utgår från rastplatsen Röa broa . Dit kommer man genom att åka väg 503 mellan Askersund och Tived ! Idag gick Torsten och undertecknad den korta av lederna, den på 5 km ! I dag fick vi inte se några får( se inlägg innan ) i storskogen o vargarna höll sig på avstånd ! I Tiveden finns det nu en vargfamilj etablerad och någon varg har varit utanför Askersund och dödat nån älgkalv har jag för mig ! Dom här vargarna lär vara genetiskt viktiga  så vi får hoppas att dom får etablera sig i samarbetets anda.  Men korpar såg vi och hörde !
           Så här ser det ut vid Röa broa ! Här satte Torsten bilen och därefter gick vi iväg !
                 Här har vi kommit en bit på väg ! Och det här motivet fastna jag för !
             Det finns både stigar  o vägar att gå på. Och givetvis är det Torsten vi ser !
                   Jaa, jag tog många foton ! Svårt o välja ut vilka som är bäst !
                 Sådana här gårdar gick vi ochså på synhåll förbi ! Fotot  är något uppförstorat !
                     Och här ser vi nivåskillnaden på ett av avsnitten längs sjön !
                             Och här har vi kommit tillbaks till Röa Bro igen, vår utgångspunkt !  Och nån kopp kaffe med bulle som Torsten inhandlat hade vi druckit innan. Men nu blev det mackor till kaffet !
                   Det här var en härlig fotvandring med godtagbar längd på 5 km.! Vi kom överens om att vi skall göra  den här rundan till vår favoritrunda, passande lång ! Men vi hade ork till att gå mycket längre, men det här är ingen tävlan i att vara duktig ! Utan ett behagligt sätt " att uppsöka vår herres hage på ! Och vi frågade oss ochså hur det ser ut här när vi går här om 10 år ! Har vi något att förlora på nån sådan inställning ? Då är jag inte mer än 85 o Torsten 88 år ! Och i dessa Higgs osynliga tider så kanske " våra andar finns på plats ifall......?
                     Jag glömde ju själv o va med på bild !  Märkligt, men nödvändigt ?
 
       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0