Så kan det vara !

Även Johannes Brost är intresserad av sina tyska rötter ! Har ochså 25 % av dom ! Men jag får " ju klyva mina mitt itu på nått vis " ! Jo det blir ju då 12,5 Nederländska o  12,5 tyska. Jaa,tydligen går det om man har tur och hjälp att  hitta dom tyska längre tillbaks än till början av 1800-talet ! Egentligen har jag ju inga namn heller på de Nederlänska längre tillbaks än början av 1800-talet !
               Jag kommer alltså inte längre tillbaks än till 1861 då min mammas mormor, Helena Schmidt föddes i Halle an der Saale.  Inte  längre tillbaks på min mammas morfars far, Johan Heinrich Geuken som föddes 1818 i Amsterdam. O inte längre tillbaks än till 1826 då min mammas morfars mor , Maria Anna Bönner föddes 1826 i Köln !  Men på dom andre 75 % har jag namn från 1600-talet o var dom föddes ! Men jag skulle vilja ha mer namn o orter från mina Tysk/ nederländska ! Jag tror när det gäller dom tyska att det kan finnas  nått annat land inblandat längre tillbaks i tiden ! Tänk om man fick vara kändis som Johannes Brost. O få sån hjälp !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0