Sega gubbar är på väg ..

...om nån timme ! Och de sega gubbarna heter Torsten o JAhaN, 75 o 78 år gamla ! O dessa krutgubbar skall fotvandra i Tividen förbi vackra småsjöar t.ex. Någon varg eller lodjur hoppas vi att se... men dom har nog respekt för oss, och håller sig unnan !
     Nån sorts aktivitet ! Om Higginspartikeln har jag läst  ang. Nobelpriset i fysik. Tror ni allt är färdigupptäckt i vår värld ? Jag tror det är mycket " osynligheter kvar " ! Osynligheter som vår hjärna o datoriserade mallar inte kan räkna ut ..... ! Kanske alldrig ? Så att oroa sig " för allt "är inte min stil !
           En gång för flera år sen när Torsten och undertecknad var ute i Tivedenskogarna så såg vi dessa djur inne i storskogen. Och att se dessa får djupt inne i skogarna hade vi inte absolut inte väntat oss ! Dom levde nog ett farligt liv och några ängar med får såg vi inte närheten i gläntor och när bebyggelse uppenbarade sig ! Hade jag varit varg eller lodjur så hade jag naturligtvis slickat mig om munnen ! Grymt ?  Finns det nått grymmare än ....en del av släktet Homo Sapiens ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0