Då avslutar vi mitt besök !

     Med den här bilden från soldattorpet där den indelte korpralen Kleingardt och hans fru avslutade sina dagar på 40-talet, antar jag ! Men jag och mina lekkamrater fick en liten insyn av en tid som tillhör det förflutna ! Vill man läsa om Indelningsverket som upphörde på början av 1900-talet och efterträddes av den Allmänna värnplikten så är det upp till var och en . Jaa den här uppdelningen,Indelningsverket, där man t.ex. samlade kompanier från socknen visade sig skapa starka armeer med kort varsel så att säga !
               Jag snyftar inte över nostalgi ! Jag är glad att över att ha fått vidga mina vyer här i livet " både bakåt o framåt i tiden " när det gäller min tidsera !
                 Från slutet av 1950-talet ! Och vapnet är en kg ! Som ochså tillhör en svunnen tid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0