Det blir intressant !

Hur valet i Norge går ! I I Australien åkte ju den socialdemokratiska regeringen efter valet för några dagar sen. Det skrivs det inte så mycket om konstaterar jag ! Jaa, i Norge VERKAR det gå samma väg i dag ! Tydligen har det inte hjälpt, tycker jag som liberal att " köra med högerspöket " i Norge ! Det går nog inte o använda sig av " högerspöket längre " i politisk propaganda  ! Jag tror inte " högern längre vill folket eller arbetarna illa "
                   I demokratier får vem rösta på vem man vill utom Nazisterna t.ex. Åtminstone i Sverige.., o en del andra läder  ! Men några partier byter ju namn. Jag tycker varken om Nazister eller kommunister ! Dom kan inte tvätta bort sin blodiga historia ! Visste ni att Stalin tagit  livet av fler människor än Hitler gjorde. Märkligt att folk röstade på dessa partier men egentligen hade dom inget val i en enparti stat !
                 Jag konstaterar ochså att det blir roligt att läsa alla " bortförklaringar från statsvetare, media o  partier åt vänster " om regeringen förlorar makten i Norge ! Men man vågar väl inte gå så långt som att " förklara att det kändes nästan som en statskupp " som en partisekreterare i Sverige gjorde för en del år sen ! Det säger verkligen något om hur det partiet o dess politiker anser om sig själva ! Det var lätt förr när det bara efter andra världskriget   gick uppåt i Sverige och delar av världen. En viss nedgång börja väl på 1980-talet. Och sen kom den svenska krisen i slutet på 1980-talet o framåt. O sen 2 efter varann några år efter 2006. O det är dom som sätter sin prägel på världen nu ! Det får alla sorts regeringar erfara !
              Och val är intressanta dom kommer jag ochså att behandla här i fortsättningen ! Efter det Norska har vi det i Tyskland ! Och visst angår det mig och Sverige !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0