Det går ju o prata i symbolik o realiteter !

"I det här landet får man ju inte förhäva sig som enskild bara i kollektivet " . Och " skall man räknas som humanist så skall man tillhöra ett kollektiv " " Och nu är det ju inte alla t.ex rika som är elaka o skor sig på kollektivet " Vi skall nog vara glada för att även de rika bidrar till välfärden via PROGRESSIV skatt " Progressiv skatt  skatt är skatt som tas ut i större andel ju större den(eller annan storhet skatten grundar sig på) är ! Detta gäller naturligtvis även när det blir skattesänkningar. Och jag har både " rika o fattiga kompisar " ! Men jag ser till människan när jag värderar dom !             Idag har jag " återigen haft en bra dag på jobbet " ! Mitt blodtryck var bra, pulsen låg , syreupptagningsförmågan 99 % av 100 ! Och PSA-provet visade 2,6 , sjunkit mycket !           Är man en ödmjuk människa " när det gäller liv o död " så anser inte jag att jag förhäver mig när man pratar att  hittills på 8 år har det motionerats nästan hela Sveriges längd. Då är inte det "vanliga" gåendet o cyklandet inräknat i statistiken ! Dessutom är jag nöjd och har förmåga  till framtidstro ! Oavsett om " rätt parti " har makten eller inte ! Sen lever vi ju i en demokrati " vare sig rätt parti har makten eller inte " ! FOLKET avgör !          Och jag mår bra som människa o egen individ o farfar " vare sig jag har 100 barnbarn eller 1, vilka än avstånden är ! Och vare sig jag bor i Sverige eller inte " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0