En är som man är !

 
Tack o lov ! Vurmar för minoriteter vars majoriteter sköter sig liksom majoriteten av vårt lands innevånare ! Och även när gäller revolutioner och klimatet får man vända på myntet så länge man inte har facit !
Och i Turkiet har jag varit o bodde på ett hotell som ägdes av kurder ! Detta var i slutet på 1990.talet. Folket hänvisas det ju till när man gör revolution ! Jag använder dom inte som " bricka i ett politiskt spel " . Jag är intresserad av folkens kultur som deras musik t.ex. ! Och naturen där dom bor
och kontakten med dom !
Min gode vän Bengt , antar jag har kommit hem från Turkiet ! Detta foto tillägnar jag honom ! !
              Hejsan Bengt ! Hoppas du hade en skön " semester " ! Jaa, vi har ju en ständig semester du och jag ! 

Kommentarer
Postat av: Bengt Olsson

Hej Jan. Varit hemma ca 6 dar. Hade en skön o intressant "semester",men i hetaste laget,det var förlängd värmebölja,37gr de första dagarna sen sjönk det en aning 35gr-33gr sista dan. I medelhavet kring 28gr,så man fick hålla sig under parasoll,kvällarna ca 28-30gr,kallas vist tropisk värme. Det var en gammal stad med anor fr antiken. Flera tempel,bl.a Apollontemplet och den stora amfieteatern,där det ges konserter idag med opera och musikuppsättningar,där kunde man ana historiens vingslag. Du kan slå på Side på Wikipedia/Ha de bra Bengt

Svar: Jaa, hej Bengt ! Värme jaa, men nu blir du avkyld. Jag har inte svårt med hög värme men visst förstår jag att det kan vara jobbigt ! Och du kommer väl ihåg Israel i januari !? Jaa, det här med historiens vingslag, det tycker jag om att ana i mellan åt ! Och bra att du kunde uppleva det du gjorde trots värmen ! Jan
Jan i Askersund

2013-09-26 @ 14:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0