Hej på er ! Hoppas ni har haft en bra helg !

För det har jag haft ! Hur man nu kan ha det när allt negativiseras med bl.a datoriserade klimatmallar ! Det jag vet är att i år har det varit en fantastiskt fin sommar där jag bor och grönt o lummigt. Det som skall bli roligt att se är om vi här där jag bor t.ex får ytterligare en vinter med snö o minusgrader. Haft 3 i rad ! Och är det därför växtligheten har kunnat ta igen sig , rötterna bl.a. o visat oss denna gröna fägring ?
      På måndagarna kommer jag här att rapportera från den  " kalla sidan av världen ". På min andra blogg rapporterar jag på måndagar  temperaturer från utvalda platser från Askersund till New York !
     All Right då sätter vi igång från Arktis till Antarktis !  Grise Fiord - 10 C sol , Verkhojansk - 6 C sol, Nukk + 5 C regn och Mc. Murdo Stn - 17 C ! Sug på den rapporten om " ni har tid att skåda fakta i stället för datoriserat elände " !
 Hopp och förtröstan ! Det är mitt val att ha när jag går mot mitt 76 år ! Och jag har empati för dom som har det sämre än mig på det ena eller andra sättet ! Men att negativisera världen och Sverige utan att se det positiva tror inte jag är bra för VÄRLDEN. Ibland verkar det som om empati o humanitet bara har att göra med elände ? Och leta efter det i något " slags självplågeri " ! Och som jag framhärdar " jag tror att vi har tur som vi lever just nu på jorden om jag ser hur jorden mått under miljarder av år " .
               Om jag skall motionera idag ? Jaa, det tänker jag med fortsatt syreupptagningsförmåga på 99 % av 100 ! Förlåt Jante ! Men du är en av de " negativiserande faktumen " i bl.a. Sverige ! Och det är upp till var och en " att få det till " att ingenting är så uselt som just nu och i framtiden " !
              
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0