Rapport från mitt smultronställe !

 
Alla har väl ett smultronställe oavsett dom har bott kvar på samma ställe eller inte !? Och anknutet till uppväxten !?.Dom som bott kvar på samma ställe har kanske svårt att förstå dom som växt upp nån annan stans och under en annan tidsålder !?
Jag har idag bl.a träffat gamla kompisar o släkt som jag kännt i 70 år ! En släkting är 86 år och still going strong ! Jag har ochså gått och fotograferat, både med kameran och surfplattan ! Har bl.a fotograferat ett soldattorp som bevarats ! Dit gick jag och mina kompisar o hälsa på på 40-talet ! Och den före detta indelte korpralen Kleingardt levde fortfarande då ca 90 år gammal ! Det gällde ochså hans fru ! Alla som träffat en livs levande indelt soldat, räck upp en hand ! Och jag och mina lekkamrate minns att hans fru bjöd på riskakor o saft !

            Texten uppe skrevs på surfplattan direkt för ca 5 timmar sen på plats. På kortsidan i skuggan av huset ! Och nu är det datan som gäller i hemmet. Fotona är alltså  påklistrade nu ! Bara för att visa vad jag talar om !
 Sven-Arne min gamle lekkamrat sen 40-talet då kom och hälsa på mig. Och damen till vänster är släkt i släkten och den andra damen är en av hennes kompisar ! Jaa, Sven-Arne o jag ptatade som vanligt om tiden på 40-talet då vi lekte här. Och den andre lekkamraten Rolf pratade jag med i telefonen.Tyvärr kunde jag inte följa med honom o frun på fotboll  ! Kif Örebro skulle spela mot Umeå på em. Och vilket härligt väder vi hade och har !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0