Vad väljer du ?

I måndags hade jag en usel motionsrunda rent fysiskt ! Idag en utmärkt motionsrunda rent fysiskt ! Kände mig 10 år yngre. Hjärtat "spann som en katt" !
        Jaa, den var ganska påfrestande måndagsrundan ! Men vilken runda hade du ansett du skulle tänka o fokusera  på ? För min del var inte valet svårt utan att nonchalera måndagsrundan ! Det var dagens runda !
          Lite så är det om man ser till vår värld ! Den är inte enbart god eller ond, inte enbart vit eller svart ! Utan att nonchalera det onda eller svarta så vill jag för mänsklighetens skull tänka o fokusera på det goda o vita !!!!
                Tyvärr är det ju så att det t.ex. i Sverige fokuseras på det svarta o onda i media. Det går mera hem hos folk än att skriva om det goda o vita ! Ofta har det negativa politiska undertoner ! Vem vill skriva om nått positivt " om inte rätt parti har makten " ! Ändå så är Sveriges befolkning bland de 5 lyckligaste i världen ! Och Sverige ligger bland de 6 främsta när det gäller bl.a. välfärd o miljötänkande ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0