Vi hinner väl med en resa till..

...innan jag motionerar ! Igår reste jag och mina, 15, pensionärskompisar norrut med en liten buss. första anhalten var Skoindustrimuseet i Kumla ! Och eftersom jag bodde i Örebro på 40-talet så vill jag erinra om att området Kumla-- Örebro var ett stort säte för skofabriker innan importförbudet hävdes 1955 !
         Och det fina med det här skomuseet är att de tillverkar skor enl. gammalt sätt ! I små upplagor. Och jag köpte minsann ett par ökenkängor. Ökenkängor var populära en gång i tiden. Dom utvecklades av engelsmännen/ Irländarna,  för att " bli ett bra hjälmedel på fötterna under t.ex kriget mot Rommel i Afrika. Klarade ökensanden o fukten ! Och ser inte precis ut som kängor !
              Jag kan avsluta med denna symboliska bild från annodazumal ! Mer kommer !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0