Det är väl inget fel med gamla foton ! I nuet !

 Det var väl inte så roligt på mornarna på luckan när det varit en hård dag i fält ! Gjorde ochså en månads längre värnplikt beroende på utbildning till gruppchef ! Tillhörde ett regemente där benen och cyklar var " fordonen " ! O visst hade man nytta av sin värnpliktsutbildning, som " mammas gosse " ! Repmånader jaa ! På en av de sista repmånaderna så hade cyklarna bytts ut mot stridsvagnar ! Och då blev det utbildning på en spanings-pbv, som " spanade åt " stridsvagnarna o gjorde eldöverfall ! Och efter dom sista repmånaderna kom det ett papper som medelade att jag blivit furir istället för korpral ! Papprena har jag kvar ! Jaa, furirer blev fanjunkare o så vidare ! Uppgradering i graderna !
                        Jaa, värnplikten ! På gott och ont som allt annat ! Kanske jag kan tycka att diciplinen och ordningen som var nödvändig i det militära inte bara var av ondo för oss som gjorde värnplikten.! Om jag ser på saker o ting i dagens samhälle !?
                    På det här sömniga ansiktet ser jag en del likheter på barn o barnbarn ! O det är ju inte så konstigt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0