Motion igen, gick bra !

Och jag lyckades till en början motionera mig igenom vårmarknaden ! Om det köptes nått ? Batterier för 10 kr ! Marknader jaa, en gammal tradition ! Medeltid...! Då tänker jag på medeltidsveckan i Visby ! Det var roligare än detta ! Men den här marknaden har anor sen Gustav Vasas tid ! Frågan är vilka som hade roligast, dom på medeltiden eller dom  nu ?
 O sen kom man ut på strandpromenaden ! Varmt o skönt ? Inte där nordanvinden tryckte på ! Men om inte solen lyst hade vantar varit på !
 Sen kom jag upp i skogarna ! O då sjöngs det som jag gör ibland !
                    Havah nagilah
                    Havah nagilah
                    Havah nagilah venismechah.... o.s.v
                    
                      
                                                                                                
                                                                                               ....
                    
 
 
                    Låt oss fröjdas
                    Låt oss fröjdas
                    Låt oss fröjdas och låt glädjas..... o.s.v.
 
          Och i dag passade det mycket bra att sjunga denna sång ! Det är över en vecka sen det gicks rundan ! Av olika skäl !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0