Naturbilder var det !

 Idag blev det en långpromenad med lite solande mellan varven ! D-vitamin, yes ! Här har jag kommit en bit på väg ! 15 minuter sen starten hemifrån ca ! På väg in i skogsområde ! Och fint väder var det !
 Jaa, har ju påtalat påverkan av istiden för området som bl.a. Askersund är byggt på ! Liknande natur kan ses i Tiveden t.ex. ! 
 Efter att ha gått igenom ett skogsområde till kom jag till hembyggdsgården ! Och rakt söderut ligger strandpromenaden o Vättern ! Sluttar bra såsmåningom ! O hönsen har anlänt ! Till sin vanliga plats !Nu kommer snart ankorna, myskankor igen ? . O getterna o fåren o kaninerna ! Till barnens glädje bl.a.!
 Jaa, sen kom jag ner till strandpromenaden ! O satt o sola ett tag !
  Och här har vi bron till Borgmästarholmen, Barnens Egen Ö  ! Barnens Ö är nått mer kännt i Stockholmstrakten ! Jaa, här har 6 av mina barnbarn vandrat med mig ! Dock inte alla på en gång !
 Och från Borgmästarholmen kan man ta följande foto mot hamnen , i Askersund ! Där glasskiosken var öppen idag !     Tiden går så fort ! Snart kan man sitta i hamnen o äta glass i shorts o tjattra med de  tama änderna, o andra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0