Tiden går fort !

Nu närmar sig ju helgen igen ! Ibland tänks det ! " Du har ju helg varje dag Jan, inga tider o passa ! Tar dagen som den kommer med framtidstro utan facit på ! Och att se fram emot saker o ting o leva varje dag i andan av Carpe och Crea Diem, det passar mig perfekt ! Det här med att " plantera in  positivt i huvet " prioriterar jag ! Om du nu ju inte ens har facit på morgondagen, vilken " plantering " tror du du mår bäst av efter dina omständigheter ! Jag börjar tycka synd om svenska folket !  Det är inte mycket positivt dom får läsa o höra nu för tiden ! Fast än det även finns sådant, " både här o där ", i majoritet ! Jag tror inte man kommer långt med " att bli självplågare i elände "  i ett land där vi har det så bra , som i Sverige efter våra olika omständigheter !
          Det verkar bli soligt i dag ochså ! Och jag ser fram mot min motionsrunda ! Där jag skall fortsätta o insupa sådant " jag inte räknat med " ! O ta fina foton av t.ex. lekande doppingpar ! 
                  Har ni något positivt o komma med så får ni gärna göra det ! Om ni retar upp er på mig " för att jag tycker jag har det bra fastän grannen har det bättre " så får ni gärna göra detta ! Om ni ständigt tror att allt skall räknas i pengar ! Om man bara hänger " upp sig på de rika " så skall man komma ihåg att dom ochså betalar mer skatt till välfärden ! Och att dom ochså kan vara  mänskliga varelser  på gott och ont !
                   Om jag är rik, jaa !  Men inte på pengar ! Det går faktiskt att vara belåten med livet  fastän grannen har det bättre ! Och i Sverige har vi större chans till detta än i många andra länder !
                   Korta resor här i livet kan vara lika mycket värda som långa ! Och lika spännande ! Det går att välja efter omständigheterna !
              Och först och främst är jag nöjd med att jag kunde titta ut " genom fönstret " även i morse ! Och kunde skriva detta ! Oavsett omständigheter !  "Att reta upp sig på alla som har det bättre överlåter jag till andra " ! Och jag tror faktiskt inte " att en medborgarlön " skulle hjälpa till för att få ett rättvist samhälle ! Därtill är vi människor alldeles för olika ! 
             
                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0