Det är ju intressant ! Åtminstone för mig !

Vet att min farfar Adolf Ekblom var bl.a god vän med konstnären Anders Zorn ! Antagligen har dom träffats i Dalarna ! Min farfar o hans familj bodde i Nås ! Ett antal år ! Min far växte bl.a. upp där då ! Har hittat anteckning av farfar bl.a angående att han o Zorn träffats på Edö vid nått tillfälle 1907 ! 
                 Jag vet ju att Edö ligger i bl.a. Askersunds kommun mitt emot Stjärnsund slott, på östra sidan av Vättern ! Ett Edö finns ochså i Stockholms skärgård ! Finns det något Edö i Dalarna ? Kanske det ? 
            Jeremias i Tröstlösa , Levi Rickson var ju en känd författare född i Örebro Mosjön ! Under Örebrotiden, boendet i Gällersta socken, Attersta, Björneborg , tillhörde även bl.a. han Farfars umgänge ! 
                      Men jag fick aldrig träffa min Farfar ! Han dog några månader innan jag föddes ! På Björneborg !
                                             Farfar o Farmor ! På yngre dar !
 
                                                     Farmor o Farfar på äldre dar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0