Det här med teknikens under !

Har ju foton i album på datan sen 2006. Då jag skaffade mig min lilla kamera som det fotas med ännu ! Och det lustiga är att dessa gamla foton äver även kommit över på min nya mobil ! Och dom nya som jag tagit har kategorin kamera o dom andra då album ! 
          Vem trodde för 20-30 år sen att sådana här " teknikens underverk " skulle uppstå nu ! Sen kan man räkna bakåt i tiden ! Ända till  " hjulet uppfanns eller annat " Modern tid , uppfinningen ångmaskinen ! Elen mm,mm, mm, ! Jaa, just nu räknas allt ju ut via datoriserade mallar hur framtiden skall bli ! Tas ut i domedagspredikningar och politiska poäng ! Enligt " min ringa person, ej vetenskapsman " styrs t.ex klimatet av jorden, havsströmmar, havsdljup, poler, atmosfär, månen, solen , lågtryck, högtryck ! Varken skogsbränder, stormar, cykloner, tornados, sunamis är väl nått nytt på jorden ! Och skogsbränder kan ju uppstå av oförsiktighet eller kan vara anlagda ! I både nutid o dåtid ! Höjdskillnader som i alperna t.ex. kan ge svåra oväder ! Säkerligen inget nytt ! Golfströmmen styr bl.a vårat klimat i norden , inget nytt ! Hur har vi det med ozonskiktet egentligen ! Läser i en del vädersajter om det ! Har länge bara läst ordet ringa , liten !
                   Vem vet vad som har hänt, uppfunnits o upptäckts om 20-30 år ! Inte ens vetenskapsmän eller metereologer ! Kan ju inte garantera att jag lever då ! Inte ens via datoriserade mallar " som räknar ut framtiden " ! Men om man hade levt då , hade man varit lika förundrad då om utvecklingen i vår värld !? Säkerligen ! Och  tänker inte  t.ex.massmedia låta styra min Värld via t.ex säljande svarta rubriker, elände i förskott, ang. sånt som inte finns facit på ! Har hunnit bli 76 år ! Tänker varken oroa mig för morgondagen eller det nya datumet för jordens undergång, 2100 ! Det här med 4 graders värmehöjning ! En värmehöjning som sägs ha planat ut via facit !
                       Jaa, tycker om att tänka igenom saker o ting på mitt vis ! Är inte skapt för att ständigt oroa mig för saker o ting utan facit ! Och detta kommer jag underfund med ju äldre jag blir ! Och jag lever som jag lär ! Det finns det facit på !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0