Ibland dyker dom upp som man så väl känner till !

Jussi Björling är ju den mest välkände tenoren i Sverige o övriga världen  ! Men Nikolai Gedda känner jag ochså väl till ! Och han är ochså välkänd i världen ! Och idag fick jag "kontakt" med Gedda igen, via musikkanal ! Vilken röst ! Min far var ju nästan bara intresserad av klassisk musik , så det var t.ex. en del Björling o Gedda i hemmet ! Nått jag kommit underfund med är att Gedda har mjukare röst ! Som sagt vilka sångare/ sångerskor vi haft  vi har haft även när det gäller klssisk musik ! Inte att förglömma ! Och det går ju o googla på Nicolai Gedda !
           Joo då, det har jag vetat att Gedda har en del ryska gener i sig ! Det skall han " väl inte lida för " !!!
     Foto från Wikipedia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0