Ja visst ! Det är ju fredag idag ! Igen !

Jaa, ibland tycker en annan att man har fredag hela veckan ! Så är livet för en nöjd pensionär ! Utan att han har nån större mängd pengar att räkna ! Räknar hellre barnbarn som finns på alla mina fingrar ! Är man inte når rik människa  på pengar, behöver man ju inte reta upp sig " när man inte kan ta dom med sig upp i himlen " eller var man hamnar ! En del skulle säkert önska att man drar dit pepparn växer !
    Har ju jobbat till jag blev 65 inom sjukvården till 80 % ungefär allt från att vara sjukvårdsbiträde till sjuksköterska inom psykiatrin ! För dom som inte känner till det ! Och till att börja med var det till att jobba varannan helg ! Men då var man fri fredan innan och måndan efter ! Så småningom blev det var 3 helg ! men detta har det inte måtts dåligt av ! Och på nätter har man bara hoppat in , inte så många ggr ! O nu är det ju fredag varje dag i  veckan i " frihetens tecken " som sagt !
   Efter detta konstaterande så går vi in på morgondagens V-75 på Bergsåker, Sundsvall ! Spännande skall man vinna pengar till resa eller ochså till släktforskning på plats ! Alla har chans tills hästarna " galopperat " ! Så är det ! Den verkligheten är den vanligaste !
    Tennisen i Us-open forsätter ! Och jag kan se en del matcher ! Tycker nästan det är roligast o se damtennisen ! Mer o mer vältränade ! Favoriter ! Jaa, förr i tiden tyckte jag mycket om Ryskan Dementieva som tillhörde de 10 bästa ! Jaaa, jag vet ! Men har ingen Rysskräck ! Nu  tycker jag bl.a. om ryskan Sharapova,vitryskan Azarenka, rumänskan Halep, tyskan Petkovic, Tjeckiskan Kvitova ! Och min store favorit hos herrarna är Roger Federer , stll going strong !
  O ikväll spelar Örebro sk mot BP borta ! Hoppas på 3 nya poäng ! Och på söndag spelar Arsenal borta mot , tror det var mot  Leicester !? 
                  O det här med att flytta fram gränser ! Det kan man ständigt fundera på ! Vilka som gör mest ! 
 Och vi tar väl några stadsbilder från dagens motionsrunda !  I Askersund är det inga svårigheter med det  ! Höjder ,skogar o strandpromenad !
 Jaa, det här är taget med mobilen ! Fint väder idag ! Nått mörkt moln men det gav sig inte till känna !
 Sen avslutar vi med denna frodiga bild ! O då tänkte jag så här ! Hur skall vi få lagom blött eller tort, lagom varmt eller kallt ! Än har ingen lyckats med detta ! Lär inte göra det för framtiden heller ! Oavsett !
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0