O kanske ochså lite simning ?

lördagar är ju för mig en plats i länsstolen ! Med högtidsstuner i sportens värld ! O i entusiasmens tecken ! Och som sagt Världsmusik många dar i veckan ! O det är tur att sådant här finns för sinnet o ögonen o hörseln ! Mitt i alla eländesförklaringar innan ett val t.ex. Tänk att det egna fäderneslandet utmålas som " sämre än nogonsin " för att få makten ! Synnerligen orättvist ! Tur man är påläst !
    Idag har Arsenal en svår bortamatch mot Everton ! Kommer på kvällen efter V-75 !  Jaa, V-75 går idag på Romme-travet ! Med 2 stora favoriter ! I 3 o 6 loppet ! Jaa, jag har ju svågertipset den här månaden ! Man måste ju han några spikar att luta sig emot, sen ta nån skräll i några andra lopp ! Har svårt att tippa emot mig själv ! Därför väljs en Harry Boy i dag för eget bruk !
     Jaa, Sarah Sjöström fick silver igår i 100 meter fjärilsim ! Det är jag nöjd med ! Om man ser till hennes 3 guldmedaljer !
        Vädret ja, ! Skurgumman har verkligen kommit till heders ! O kyligt väder har hon med sig ! 8-10 dagar är nu under det normala i temperatur i landet ! Allt jämnar ut sig sa han som sket i vasken ! Tänk" att svenska folket o kvällsblaskorna  inte kan lära sig detta " ! I min ålder så har man förstått det " sen barnsben " ! Ett område med regn är nu på väg mot Vättern och då mot Askersund o Svealand ! Gulfärgat enligt radarbild ! Mycket skurer eller samman hängande regn ! Kommer det att påverka vädret på Romme travbana ? Skall titta på hur vädret sägs bli där !  Intressant dag väntar ! Utan Tor hoppas jag ! Han verkar mest hålla till i Östersjön just nu ! Över Askersund har han knappt visat sig i sommar ! Nån enstaka knall ! Har mullrat i fjärran  !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0