Äras den som äras bör ! Bland många !

 
 Jaa, då ! Ärar mina rötter o barnbarn bl.a. Hela klanen i princip ! I går  var jag i Örebro om nån nu inte räknat ut det ? Därför min kära mor kommer födelsedagshälsningen en dag för sent !
           Mamma föddes 3/12 1915 ! Alltså ett år efter första världskrigets utbrott ! Tål att tänka på ! Och kring dom åren dog många av spanska sjukan, även i Sverige ! Tål ochså att tänka på !
          En mor är en mor ! Och detta foto är för några veckor sen avfotograferat med mobilen ! Blev inte så dumt ! Min mor var en varmhjärtatad kvinna som sagt ! Och en mycket vacker sådan med gener av utländskt snitt ! Som finns i hennes mors, min mormors, kvinnliga gener ! Det har jag förstått !
             Ålder här ? Kring tjugo ! Birgit var namnet men hade bl.a. namnet Eugenia ochså som ingående ! Jag behöver bara nämna S.ta Eugenia Katolska församling i S-holm. Så förstår man var det namnet kommer ifrån !
                Jaa, det är mycket härligheter man har i sinne och hjärta längs livslinjen från Rötter till Barnbarn ! Med fötterna på Jorden o armarna mot himlen !! Vare sig man bor i " Korpilombolo eller Katmando " :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0