Inte blir livsglädjen sämre av det ! Eller entusiasmen !

Av att ha gett järnet på motionsrundan ! I den isiga vinden konstateras ! Mera livshöjare ! Bl.a att titta på sport o annat ju som jag räknat upp ! O att tänka på Simrishamn, Hjo , Örebro o Stockholm är ochså glädjespridare i mitt liv ! Man blir nöjd av positiva tankar ! Jaa, glömde mitt hem ! Som jag ochså trivs med !
          I dag fundera man på norrmännens , norskornas överlägsenhet i skidspåren när jag såg inledningen på Lillehammers minitour, sprinten ! Och hur är svenska truppens form ! Alla underpresterade nästan ! Tröttnade markant o var chanslösa !  Även Kalla ! Förklaringar ? Skidorna, annat upplägg inför Vm i Falun i februari ? Nu blir det ju längre  distanser på lördag o söndag ! Men dom tappade ju sekunder när det gäller jaktstarten !
 Idag har det fotograferats med den vanliga kameran ! Som jag köpte 2006 , var det väl ! En kamera som är mindre än mobilen ! Inga dåliga bilder tar den här heller ! Bra alternativ !  Rundan togs medsols idag ! Här ligger idrottsplatsen i närheten ! Och här är jag en kvart hemmifrån nått ! Och går nu mot söder ! Och sedan väster ut när strandpromenaden nås efter genomgång av stadsparken ! Jaa, en del motiv återkommer ! Men detta är ju dagens !
 
           Jaa, här har man nått stadsparken ! Och den ligger högt ! Mycket upp o ner i staden Askersund ! Även  i centrum, inne i staden, bland bebyggelsen ! Omkring torget ! Går nerför söderut mot strandpromenaden och uppåt norrut mot stadskyrkan ! Och gamla skolan o gamla vattentornet ! O sen sluttar det ner mot där jag bor ! I Förbi Norra Bergens äldreboende ! Namnet säger ju allt !
 Sen kom jag ju ner till strandpromenaden ! Som brukligt ! Oavsett omrundan gås motsols eller medsols !
  Norra bergen var det ja. ! Och här är bland e högsta ställena i Askersund ! ? Men sen sluttar det som sagt nerför ! Här är det väldigt fint uppe ! Höger ut ligger en hel del sommarboenden och året runnt boenden !
       Jaa, en rapport från en runda som vanligt är ! Tycker det är roligt att fota o visa mina spår jag sätter ! Avtryck i ett liv som man är nöjd med ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0