Kommer att ge järnet så länge jag kan !

.. med mitt motionerande ! Varför ändra på ett koncept som fungerar så bra ! Jaa, oavsett vad vetenskapen säger den ena veckan eller den andra ! Så är det bra för både sinnet o fysiken ! O vacker  natur o djur o nya o kända människor pratar man ständigt med ! Längs vägen, livets stig !
         Garanterat ! Inget skryt ! Just nu går jag lika obehindrat som för 9 år sen o innan dess ! Höften är bättre än på länge , knäna klarar ansträngningen o benen är nog minst lika starka som när man var yngre ! Sen kan man ju som alla andra ha nån dag då det funkar sämre ! Största besväret jag har här i livet är när jag skall ta på vänsterstrumpan ! Eller klippa naglarna på vänsterfoten !  Och tror ni mig inte utan anfalles av jantelagen så är ni välkomna hem nån vecka o följa med mig på mitt livs stig !
   Bildbevis är bra att ha ! Från sina rundor och dom som varit ! När jag såg den här julgranen på hamnplan så tänkte jag ! Det fattas nått ! Jaa, man vågar väl inte prata om vad ? Men påminner bara om att vi bor i norra Europa !
 Den här panoramat har det fotats många ggr ! Men vadå då , en ögonblicksbild i Jahans liv !
  Och detta motiv är inte taget alltför ofta ! Men det är inte alldeles sällsynt att det gås på denna cykelväg norrut ! Särskillt vintertid ! Joo, visst skrivs det nästan om för nästan dagligdags med ord o foton om mitt  liv ! Men det är ju det man känner till bäst ! Sig själv o sitt eget liv !  Och jag är inte rädd att skriva om vad man tycker o tänker o visa vem man är ! Och facit visar att det har klarats bra hittils ! Att leva som man lär ! Med eller utan Jante på axeln !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0