Vilken spännande match !

 
 
Och sängläge intogs vid halv 2-tiden . Denna nattine var verkligen värd sitt pris ! Och de bruna såg dagens ljus ca 08;45 ! Så nån större trötthet känns ej ! Och naturligtvis pratar jag om matchen mellan Sverige- Ryssland i junior-vm i Kanada ! Som var ooootroligt spännande ! Och Sverige vann med 3-2 ! Efter vinnarmål i slutperioden ! Jaa, för mig är som sagt bl.a. Världsmusik o sport 2 kryddor i livet !
                Att ochså sätta sig in i vädrets natur i nuet o fordom är ochså något man har nytta av ! Både via minnen o statistik ! Jaa, framtiden  ! Dom får gärna hålla på med sina matematiska teoretiska datoriserade mallar ! Som ibland ändrar sig  i t.ex. utlovade 10-dygnsprognoser ! Ligger det ett mäktigt högtryck över vårt land så är det ju inte så svårt o göra prognos, t.ex. Idag har dom ändrats ! Den milda perioden med regn o tö har förlängts i mitt område ! Såg t.ex. att nån  av kommande dar var det utlovat  +6 C, i mitt område ! Goodbuy snötäcke ?
           Jaa, hela tiden predikas det över att istäcket i Arktis o Antarktis smälter ! Men tittar man på facit för i år så är det tvärsom ! Och de senaste 8 åren har isbjörnstammen inte minskats ! Har man nu kategoriskt bestämt sig för att " döma ut Jorden inom 50-100 år " så är det väl inget o skriva om !? Liksom om det här med ozonlagret på väg att reparareras ! Och skulle denna vinter bli mild så är det inte första gången i "Sveriges historia " ! Tittar man på vintrarna de sista 10 åren så har det funnits flera stränga i mitt område t.ex. 
             
 Det här året 2010 hade vi t.ex till delar. en sträng vinter i mitt område ! Och kanske då i slutet av 2009 ochså !
         Joo, då ! Bra med mappar i datan från år till år ! Så åg det ut i mitt område 22 december 2009 ! Jaa, folk glömmer så lätt när det predikas om " extremvärme " Antagligen är det väl nått destruktivt  hos folk att fästa sig över sånt i vädret som inte finns facit om ! Jag har mina minnen o foton o statistik ! Det räcker ! Och nån statistik över vädret i framtiden har ingen !!! Och vad räknas till en lång tidsperiod i klimathistorien ! I en Värld som är över 4 miljarder år gammal ! 
          Joo, då visst blir det motion idag ochså ! Och det är fortfarande de påtagna dobbarna på kängorna som gäller ! Och mat behöver handlas ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0