Jaa, god kväll !

Att följa ett OS är fantastiskt oavsett regnbågsfärgade naglar eller inte ! Och 2 silvermedaljer har vi ju fått hittils ! Och en 4  plats i en ny akrobatisk gren som var rätt fashinerande att titta på ! Slop nånting ? Slopstyle ?
        Men Charlotte Kalla o Markus Hellner ! Samma frejdiga upplägg som nästan lyckades ! Och en del konkutenter gjorde dom av med närdom ryckte i backen ! Inte så långt från målet !
             Och herrarnas laginsats var imponerande  på deras 15 km skiathlon ! Och vad heter hon nu som blev 9 i damernas skiathlon ! Joo, Emma Wiken !
                 Och vilka proffsiga sändningar ! Och vilka fina resurser som det svenska teamet i studion o ute på fältet har ! Jens Byggmark, Anja Persson , Lisa Miskovsky, Göran Zackrisson, Malkolm Dixelius, Carolina Klüft m.fl. !
              Och jag har ju förmånen o lägga upp min dag som jag vill som pensionär, lika gammal som Göran Zachrisson ! Och motionen den lägger jag olika på dagen ! Och jag har ju min spinningcykel att ta till som finns i lägenheten ! Spännande veckor blir det !
           Och efter OS skall vi ta i tu med vad " verklig humanism är " ! Att förstå t.ex känslor som är svåra att ta in  och då inte se ner på  "de miljoner människorna som inte klarar det och tycker allt är självklart "  Det tar vi efter OS !
             På min mors sida har jag släkt i Nederländerna, Schweiz o Tyskland ! Kanske andra länder ochså.  .Därför gratulerar jag Nederländarna till sina skridskoguld o Dario Cologna till guldet i skiathlon !
           Jaa, jag har sett ett namn i Polen ochså med min mormors flicknamn ! Inget särskilt vanligt namn ! Det är det inte heller i Sverige , så klart !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0