Min empati för ryska folket är stor !

 O det beror bl.a. på deras historia ! Och om man ser från medeltiden till tsarens störtande var landet lika grymt som stundtals andra länder !  Och vad fick dom sen till 1989 ca då Gorbatjov o Reagan fick muren att falla ! Jo, en kommunistisk diktatur, ledda av Lenins revolution, en av de grymmaste regimerna genom tiderna ! Denna regim rev kyrkor eller gjorde om dom till  t.ex.möteslokaler !
         Nu heter landet Ryssland igen och den grekisk-ortodooxa kyrkan har " återuppstått " !  Det är alltså inte mer än 24 år sen landet som nu har ca 143 miljoner blev fritt kommunismen som ledande parti !  Denna regim och dess makthavare som  fanns mellan 1918 till 1989 har alltså tagit livet av fler människor än någon annan. Både av t.ex. judar o andra oliktänkande i t.ex sitt egna land ! 
      Putin sägs ju numera vara  "den stora boven " !  Utan att överdriva vill jag dock påstå att Stalin o Hitler var grymmare. 
             Det är väldigt lätt för t.ex människor i. " humanismens förlovade land " att springa med i buffelhjordar mot t.ex OS i Sotji ! Och jag skulle inte kunna tänka mig att de religiösa fanatiska ledarna  skickar ut kvinnliga själmordsbombare mot Ryssland eller OS med naglar målade i regnbågens alla färger !  Och jag tror inte heller Putin står vid  "nån ingång eller vid passkontrollen o kollar vilket kön idrottsmännen föredrar " 
                 Kinesiska FOLKET var stolta över att ha tilldelats sommar-OS i Beijing 2008 ! Men hur var debatten innan, i bl.a." humanismens förlovade land " !  Jag tror ochså att stora delar av ryska FOLKET är stolta över att fått sig vinter-OS 2014 tilldelat ! Det är ju alltid en minoritet som är emot som hörs och får fokus ! Vad det än gäller !
             Jag önskar att allt går väl med OS ! För ryska FOLKETS skull ! Och låt idrottsmännen från olika nationer med olika politisk färg få tävla i fred , både från " självmordsbombare o politisk o populistisk lobbyism " !!!
                Det skulle vara roligt o veta vad alla svenskar egentligen tänker som springer med i dessa " kulturelitens buffehjordar med bl. vänsrerpolitikernas poängtagande  "  Är det bl.a. den " gamla rysskräcken " som har inflytande ?
                Hade jag haft resurser så hade jag åkt till OS o kramat om det RYSKA FOLKET ! O tillsammans med dom tittat på härlig vintersport !
                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0