Det här med positiva bilder..

På eftermiddagarna spelar jag ju mycket musik på min dator, med mina utmärkta högtalare ! Och på en musikkanal går det ju att skriva mens man lyssnar på musiken !
        Idag spelas det olika slags musik, från Persien, Grekland t.ex. Och i morgon, kanske idag, kan det bli musik från Libanon eller Incamusik eller annan som Romsk t.ex !
       Jag har en bild av mitt liv ! På livets flod färdas jag i en båt ! Och ibland blir strömmen strid o ibland flyter båten på i en rogivande takt, och jag ror med åror ! På stränderna spelas det musik med dom rytmerna o tonglidningarna som det gillas ! Och ibland dessa sångare/ sångerskor o deras musiker står bl.a. anhöriga, rötterna o kompisar o vinkar till mig ! En del äventyrare ochså som  Marko Polo. Och jag njuter i fulla drag ! Och de kvinnliga dansarna, danseskorna, påminner mig mycket om Tusen o en natt ! Och när jag skriver detta njuter jag ochså !
   O det är tillåtet att bjuda på sig själv, och vara sig själv !   O föra ett behagligt liv ! Vare sig jag bor i " Korpilombolo eller Baku ". Är min egen personlighet ! Och är formad både av det inre och det yttre ! Och Världsmedborgare ! Och som sagt ett av mina barnbarn, Tåtte har tillverkat denna huvudbonad !  Oj,oj, kan det vara en tillfällighet ? Hi, hi !Och just nu spelas det musik med den grekiska sångerskan Eleni Tsaligopoulo !
 
 
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0