Hade jag inte levt som jag lär...

 .. sä hade jag kanske inte fått uppleva det här ? På fotot ser vi en stor sten ! Det finns många stora stenar o klippblock, klippformationer och skrevor o nivåskilnader på Askersunds höjder ! Ett minne från istiden !
              Jaa, man kan ju säga att jag har både ett facit från nuet o istiden att förevisa !
Jaa, inte tillhör jag dom som  " verkar veta mer vad det skall bli för klimat om 100 år än hur klimatet varit " ! Märkligt samhälle ! Och knepen är ju många för att " inbilla folk saker o ting ". Att blunda för "medelvärden i världen "! Hur många visste t.ex. att det var - 52  C i Verkhojansk häromdan. Och en del vet säkert inte var Verkhojansk ligger !  Men Melbourne vet säkert de flesta var det ligger ! Man väljer att blunda för det ena o läsa det andra ! 
          Jaa, nu är det inte " så intressant att skriva om grönskan längre " ! Stor rubrik på kvällstidning  Här KOMMER POLARKYLAN ! Hör ni journalister , har ni aldrig hört talas om istiden !
             Om jag motionerat idag ? Jaa, jag sa att jag lever som jag lär !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0