Innan jag går ut o motionerar..

..på det nya året så rekommenderar jag att läsa följande inlägg i DN.SE ! Med rubriken -7 ANLEDNINGAR ATT GLÄDJAS INFÖR 2014 - ! Jag kämpar ju alltid mot de ständigt negativistiska vindarna i Sverige som med stor råge ständigt inplanteras i Svenska folket via " svarta braskande rubriker " ! Och ofta med att ta ut elände i förskott ! Utan facit !
        Jag vet att det fungerar i majoritet  i Sverige, särskilt om jag " orkar " ta reda på hur andra länder har det !
             Kanske chefredaktörerna i Svenska media har kommit på att de negativistiska rubriksättningarna som hela tiden sköljs över svenska folket, ofta utan facit, inte är bra för ett  ett lands folk ren psykologiskt ? Åtminstone om man räknas in bland de 5 främsta när det gäller välfärd t.ex.!
               Och Danmark har övertaget vår första plats när det gäller höga skatter enl. OECD ! Oavsett vilken regering o vilket land frågar jag mig om höga, högsta skatter gör så att arbetslösheten sjunker ? Eller höjande eller sänkande av dom ?
                  O nu skall jag ut o motionera utan baksmälla ! O sen myser jag i soffan o tittar på sport ! Allt från skidor till fotboll ! Premier Leauge  har bl.a. full omgång idag ! Sen håller väl dom nån vecka ?
                  Och det skall ingen ta ifrån mig ! Att även få framföra det positiva i Sverige o övriga Världen trots ständiga MEN efteråt ! Och jag fokuserar mitt enda ? liv på det !!!!. För människan gör både fel o rätt ! I mänsklighetens namn ! Det har dom alltid gjort !!!! Och efter nedgång brukar uppgång komma i Världen !!
                   Och jag säger detta igen när det gäller  människors mänskliga o omänskliga tillkortakommanden ! Du som sitter på din piedestal ! Hur hade du reagerat om du hade varit i DEN människans  situation o haft en helt annan bakgrund ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0