Det finns ju mycket vackra platser i vår Värld !

Läser om många länder i världen . Och ser då även på foton från dom ! Rör mig mest i Europa dock ! Annars blir det för mycket ! Men nu kommer några foton från Österlen ! Simrishamn ! Där jag vistades en vecka ! Och har bott i 45 år ! Men inte växt upp där ! Och klanen finns ju här !
                Här har vi ett foto från hamnen ! Liksom Askersund, vid norra Vättern där  jag bor, är Simrishamn en stad med småbåtshamn som lever upp på sommaren ! Förr var Simrishamn en av Sveriges ledande städer när det gäller fiskeflotta ! Men..tiderna förändras !
 Östersjön ja ! Ostkusten ! Skåne . Varmt i vattnet när ost och nordostvindar råder på sommaren i t.ex. Simrishamn ! Men på vintern kan dessa vindar ställa till besvär ! Snöstormar o trafikbesvär ! Har varit med om flera stycken ! Tycker om skärgård men ett " öde " hav kan ochså vara vackert att blicka ut över ! Och skulle vi titta längre åt sydost utanför bilden så skulle Bornholm visa sig ! Ligger inte så långt ifrån Simrishamn ! Tyvärr går det inga passagerarbåtar dit längre ! Vill man åka till ön gäller Ystad ! Och Bornholm ligger ju närmare Sverige än Danmark ! Som det kan bli !
 Jaa, här har en badat många gånger ! Badplatsen med dess fina sandstrand ligger i staden ! Nära o bra ! Men som synes är sandstranden i bukten, viken, lång ! O det gäller även utom synhåll ! Många platser att bada på både norr och söder över längs kusten !
              Om jag hade tur med vädret under besöket ! Regnade bara att tala om på min födelsedag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0