Idag har jag varit på en lång cykelrunda ..

..  trots kvällsblaskas varning om ytterligare besök av Tor ! Jag måste få säga följande ! Har varit med om många häftiga, kraftiga  besök av Tor även innan 2014 ! Blev det sånt " spektakel " i kvällsblaskorna då ! Sen undrar jag vilka som tjänar mest kosing på vädret , meteorologerna eller kvällsblaskorna ?
 Jaa, prata om vacker bild från strandpromenaden ! Och som sagt var ! Mobilfotona gör sig bättre här än dom från kameran !  Härifrån cyklade jag till plats som aldrig fotats förr  från .
 Skugga blev det men det gjorde inte saken sämre ! Det här är ochså norra Vättern men längre norrut ! Inte långt från strandpromenaden ! Sen fortsatte cykelfärden norrut över vägen mellan Askersund o Åmmeberg ! En stig, väg som det var länge sen jag färdades på ! O kom inte så långt som jag ville ! Nästa gång blir det fotvandring med lämnad cykel o matsäck på ryggen !
            Och så avslutar jag denna färd norr om stan med nedanstående foto !
 Jaa, en fin cykelfärd där jag njöt av fint väder i landet Sverige ! Tar jag i nu ! Förlåt ! Jaa, att flytta till Island t.ex gör väl att vädret blir mera lagom varmt eller kallt ! Såg att dom hade 12 C i Reykavik ! 
              Hur har vi det nu med åskkaoset, extremåskan o extremvärmen ? För närvarande åskar det i Östergötland,innanför kusten upp mot Stockholm och i Västerbotten o Norrbotten ! I Askersund är det 27 C i skuggan ! Utan att " skryta " så måste det sägas att det har det varits med om förr !
 
 
Trackback
RSS 2.0