Idag skall vi ha premiär !

 Jaa ! Det har jag ! Fotograferat med min nya mobil ! Att det skulle bli så här bra foton när man tog ut dom på denna blogg trodde jag inte ! Så nu har den vanliga kameran en konkurrent !
             Vädret ja ! Den här värmen trivs jag i ! Men  har full förståelse för dom med bl.a. kroniska sjukdomar o längre o kortare sjukdomar som ej klarar värmen ! Och denna värme ställer till problem vare sig den är 25, 30 eller 35 C ! Så att fixera sig vid något värmetal låter sig icke göras ! Vad gäller för mig då ? Att ta keps på mig o dricka mer vatten ! Sånt kallas sunt förnuft !
               Ibland verkar det som svenska folket behöver " en barnvakt " för att förstå saker o ting ! Råd i media ges bl.a. för vilka kläder man skall ha på sig på jobbet i värmen, Hur man skall uppföra sig i värmebölja, och  varför man inte skall elda i skog o mark när det är varmt o tort ! Skogsbränder o ris är riskabelt nu " utropas det " ! Det här med eget ansvar o sunt förnuft kan man fundera över när det gäller konungariket Sverige !
          Javiist det blev en härlig runda idag ochså , den första sen vistelsen i södern, Simrishamn o Hjo ! Och man lever som man lär ,som synes ! Och vatten imundigades vid några stopp ! 
          Man skall ju vara genrös o förstående ! Följande platser rekommenderas just nu, för en del ! Prodhoe Bay Canada + 3 C, Thule på Grönland + 7 C ; Sydney Australien + 12 C och det inte allt för långt borta Mc Murdo Station i Antarktis - 25 C ! 
            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0