Är man nöjd med livet så är det inte svårt att tro på sin livsfilosofi !

  O våga ta i de svåra bitarna ! Naturligtvis förädlas detta med åldern ! Och har man uppnåt den ålder man har så är det ännu lättare ! Och är man då nöjd med sitt liv till största delen så gör det ju saken lättare ! Och jag själv brukar uttrycka mig så här ! Jag har empati för dom som " både har det sämre eller bättre än jag har " ! Andemeningen är " man kan vara fattig inte bara när det gäller pengar " !
                Tycker att jag har tur som lever på Jorden just nu i denna tidsålder om det ses tillbaks i tiden både när det gäller klimat och mänsklighetens historia ! Sen får folk " gnälla bäst...dom vill ! Kan det vara utbytet i massmedia med dess faschinasion av det i minoritet negativa och i uttaget av elände i förskott som gör Världen sämre än den förtjänar ! Det är pengar som styr även massmedia , de svarta rubrikerna säljer mest !
                       Den här kyrkogården passerar jag , antingen i början eller slutet av motionsrundan ! Jag tycker det här är en Vacker bild ! Hade  man inte fötts då hade man ju inte sett det här ! Och man hade inte heller gått mot livets ände ! Det som är mest givet här i livet ! Hur mycket vi än  "försäkrar oss " !
 Därför har jag inget emot att sitta  o njuta o filosofera  på olika kyrkogårdar ! Det gäller även att bli vän med verkligheten ! Och därför vara nöjd ju äldre man blir ! Jaa, många kan dö unga av olika skäl ! Hjälper det dom om jag inte accepterar verkligheten o går o  vrider mig i ångest ? Nöjd är inget dumt ord ! Då tar man inte i för mycket ! Människor drabbas ochså bl.a av svåra sjukdomar ! Dom har man ju empati för ! Men hjälper det dom om man oroar sig för allt !
 Vad gör jag här ? Sitter o filosoferar på Klara kyrkogård i Stockholm ! Och det gjorde jag o kompisen Lars den dagen vi lämnade Stockholm o det många år i sträck ! Nu i år bodde vi ju på ett nytt område !
 Och den här för mig Vackra bilden är jag ochså nöjd att se ! Det här  är slutet på den här rundan, motionsrundan ! Med matkassar ! Och på det här området trivs jag  ochså bra ! Förutom i sinnets område !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0