Idag blir det motionsrunda, som det ser ut !

Det är rolgt att följa åskans gång när  man har så fantastiska sajter o göra det på ! I går kom den in ovanför Bjärehalvön på gränsen mellan Skåne och Halland via havet ! Sen rörde den sig norrut i riktning mot Vättern men området stannade upp i Småland och rörde sig sen ner mot Blekinge o dog ut ! Så nånting ! Och regna i mitt område gjorde det mycket ! Idag ser jag bara lite åska i Nederländerna ! Och när det gäller värmen så har den nu varit under det normala i 15 dar i Sverige !
          V-75, några femmor men det blev ju jackpott på dom, ingen utdelning ! Inte heller på svågern Erlands o mitt gemensamma  "Hjo-tips" ! 
 
   Med ett nödrop gick Brasilien vidare i fotbolls-vm !  Efter straffar ! Kunde lika gärna varit Chile ! Brasilien imponerar inte men har ju ett kollosalt tryck på sig ! Bra för turneringen att dom gick till kvartsfinal ! Där dom för möta ett mycket bra lag , Colombia som slog ut Uruguay ! Kvällens matcher, Nederländerna- Mexiko och Costa Rica-Grekland. Lite svårtippat ?
      
   Motion ja, detta fantastiska " redskap för att hålla stativet igång " ! Och även hjärnan ! Sinnet ! Ser ut att bli detta idag ! Regnområde nära Sydsverige ! Prognoser ja. En av de svenska har uträkning i % vilken åskrisk det är där man bor, området ! Ibland kan det vara t.ex.0 % risk,en annan 2 % risk, en annan 83 % risk. Du milde tid ! Nästan lite löjeväckande ! Jaa, nån dag var det 1 % risk ! Det här med säkerställda datoriserade klimatmodeller o mallar utan facit vare sig det är om 5 dar eller år 2100 !?
         Och idag fyller  min son Martins fru Sara år ! Om jag " inte är felunderrättad " !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0