Ingen vetenskaplig undersökning !

 Men negativismen håller i sig ! Kvällstidningar läser jag inte längre ! Dom lever ju på att sälja " usla nyheter "  ! Gärna utan facit ! Går igenom min morgontidning o dagstidningar på nätet ! Ingen vetenskaplig undersökning ! Men när man tittar på insändare o rubriker så jaa ! Nått spel för galleriet är det ju frågan om just nu, i negativismens tecken !  3 månader innan valet, ca, !
               Jaa, det här var ju positivt att läsa om ! Att en dam fyller 100 år efter ett sekel av toner ! Det programmerar undertecknad in i hjärnan !
             Sport är ju för mig positivt, men det ingår inte " i min undersökning " ! I Sverige kommer det ju ständigt  påminnelser om vad som kan vara farligt o vad vi skall akta oss för " så vi inte dör i förtid "  Följa den eller den gurun o äta den eller den maten ! Och att mäta midjemåttet för att se om man ligger i riskzonen ! Därför programmerar jag ständigt in det som är positivt för mig , behöver bara vara nöjd med tillvaron, och man skall ju inte jämföra med det som man inte har facit på utan det som varit ! En del har blivit positivare i världen om man ser till att vi är 7 miljarder o till spillda människoliv , de sista 20-25 åren t.ex. !
             Att motionera efter förmåga är positivt ! Särskillt i dessa tider " när man kan få padnacke, musarm o förtvinade ben " O nu skall jag resa mig upp o gå ut o motionera i det FINA vädret, solen lyser ! Och det bl.a. för att undvika " padnacke, musarm o förtvinade ben "! Och i morgon kommer det säkert nån ny undersökning om  vilket elände som kan drabba oss ! Men jag vet att medelåldern har höjts i Världen ! Det är väl positivt ? ! Men det oroar ju en del sig för ! I bl.a. Sverige ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0