Jaa,sticka fingret i luften o känna efter..

.. varåt vindarna blåser i lobbyistisk populistisk anda ! Kommer aldrig att göra detta om jag har en annan åsikt ! Jag har ingen lust att ge mig på enskilda människor eller se ner på olika länder o folkslag ! O slå mig för bröstet ! Men är man påläst om olika saker så går det att " skilja agnarna från vetet " !  Hur hade du varit om du bott i det landet ? Hur hade du varit om du råkat ut i en annan människas situation, haft dennes bakgrund eller kultur ! Om du hade varit mitt i smeten !
                         Jaa, om jag till ex längtar till Israel ibland betyder det att jag t.ex. ser ner på Araber, nej !!! Och väljer själv var jag vill bo utan att ha fördomar ! Och jag tror att folken i länderna är fredsälskande i majoritet ! Tyvärr fördärvar minoriteter extremister för folken ! 
             Vi har ju kidnappningen av 3 Israeliska ynglingar ! Är det säkert att alla i t.ex. Gaza är med på det ! Och för mig är Hamas en större fara för folket i Gaza än Israel är ! Läste ochså om raketer mot Israel den 16 ! Och jag är inläst på Hamas agenda mot Israel o judar ! Håret reser sig på armarna när jag läser den !
           Och om jag hellre väljer det kvinnliga könet, och tycker det är naturligast så även om jag har svårt o förstå motsatsen, så ser jag inte ner på den man som väljer samma kön ! Jaa, det är väl bäst o skriva kvinna ochså annars får jag väl feministerna på mig !
                     I dag läste jag i min tidning att djurrättsaktivister satt eld på en minkfarmares garage och skändat en annans familjegrav ! Det vänder jag mig emot ! Synd om djuren ! Jaa, men lagarna måste följas ! Vi kan ta ett exempel ! Om en grävling bryter sig in i ett igelkottsbo o bara lämnar skinnen kvar ! Tror ni inte igelkottarna lider lika mycket som om en människa tagit livet av dom ? Och vem har bevisat att t.ex. växter o träd inte känner nått när dom beskäres eller sågas ner ! Och hur överlever vissa djur om dom inte får jaga andra djur ! Och hur överlevde de första människorna ? Det kan man fråga sig ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0