Snart är det ju fotbolls-vm ! Som bekant ?

Och undertecknad var på fotbolls-vm i Tyskland , i Berlin ! År 2006 ! I Juni ! Tyvärr hade jag och min kompis inte tur i utlottningen av biljetter i Sverige ! Men vi såg matcher på bl.a. storbildsschärmar på stan. Som guide i Berlin hade vi min tyske kompis Cais dotter Anke ! En utmärkt guide ! Och jag och kompisen bodde i en trivsam lägenhet i östra Berilin ! Vi hade väl cirka 25 minuters gångavstånd till Brandenburger Tor !
                               Jaa, här har vi den trevliga Anke och undertecknad ! Och jag och min mor har, hade kontakt med Cai och hans familj ända sen 1946 ! 
Har säkert visat det här fotot innan ! Och på fotot, taget av Anke har vi Björn, Ankes fästman Eberhard och undertecknad ! Storbildschärmar var det ! Det gick bra att titta på dom ochså ! 
  Och här har vi ett gäng svenskar som vi träffa på ! Stämningen i Berlin var bra under den vecka vi var där ! Senare ochså, tror jag ! Och staden tycker jag om ! Där hade jag trivts bra ! Och god hjälp hade jag haft av min begripliga tyska ! Och faktiskt skall jag vara där nått dygn i början av hösten. Då skall jag försöka ta kontakt med Anke och hennes familj ! Hon och Eberhard är numera gifta och har 2 barn ! Och båda är numera läkare ! 
  Och här har vi ett foto från 1950-talet som visar undertecknad till vänster o Cai till höger ! Familjen var då på besök i Sverige ! Cai har ochså en bror och en syster ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0