Verkar bli en bra början på Nationaldagen !

 Åtminstone i mitt område ! O ha en flagga bestående av blått o gult passar ju bra även om det gula o blåa inte alltid visar sig ! Jaa,ibland hänvisar man ju  till vår stolta historia ! När det gäller den skall man nog inte  utropa sig till bättre kålsupare an andra länder ! Inte om man ser till mänsklighetens historia ! Nationalism och protektionism är inget som undertecknad uppskattar ! Kulorna bryr sig inte om ifall " dom kommer från höger eller vänster, öster eller väster " !
                    Som människa har jag denna symbolik ! " Hur skall all Världens människor bli lika goda som jag är " ! Och hur skulle jag som människa reagerat om jag var i en annan människas situation , omständigheter och bakgrund ! I Sverige  har vi väldigt lätt att sätta oss på en piedestal o komma med pekfingrar, både när det gäller det ena o det andra ! Tycker jag ! Jag är nöjd med mitt liv , kanske för att jag förstår att i mänsklighetens namn är Världen på gott och ont !  Trevlig helg ! Det tänker en annan ha, oavsett !
                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0