Det här med rättvisa ..

..,och att ständigt tala om 0-visioner i Sverige o Världen ! Är naturligtvis en fin tanke men hur realistisk är den. Kan den inte leda till besvikelser när den ständigt inte infrias, och orättvisa bedömningar " där man gör en del till bovar o en del till hjältar " 
             Nu är det ju val om ca , jaa 6 månader ! Jag betraktar det hela " från en ankdamms o Grönköpings veckoblads andas sida " ! Jag vet vilka jag ska rösta på men min personlighet, består oavsett , den som bl.a. innebär att ständigt vända på myntet ! Då går jag inte på utopiska överdrifter " där man svär sig fri från eget ansvar " !
  Vi lever sen 2008 , inte 2006 i en värld som upplevt större nedgång i ekonomin än sen 1920-talet o efter andra världskriget sägs det ! Jag vill ha rättvisa ! Vad hände mellan 1997 o 2002 ? utan dessa 2 nedgångar som hände efter 2008 ? Och om nån inte tror att dessa siffror som Riksförsäkringsverket redovisade inte påverkade tiden innan 2006 ?! Eller efter ?! Rättvisa var ordet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0