Ibland går det ju emot en !

Det är bara att konstatera ! Nu är det ju inte större motgångar än dessa i sportens värld ! Vem tänker eller oroar sig  för stora motgångar när man närmar sig 76 år ! Har fått leva så länge, med härliga minnen i nuet ! Naturligtvis några mörka men,  dom kan jag inte  "göra nått åt dom heller " ! O då prioriterar jag dom många ljusa ! O då tackar jag bl.a.mina rötter  som jag använder mig av även i nuet, bl.a. !
            Nu var det sport ! Nu har Rögle o Örebro hockey 10 poäng i kvalserien, etta, tvåa ! Men det är halva serien kvar ! Jag tycker Örebro slarvade bort 2 poäng i går i mellanperioden där dom ledde med 2-0 !  Ingenting är heller avgjort , något lag kan man kanske räkna bort ? Men nu har Örebro 2 svåra matcher i följd,lokalderbyt mot Västerås ! Det går nog inte att förlora båda 2 ?, så jämnt som kvalet är !
             Arsenal jaa, detta skadedrabbade lag ! Jag vet inte om dom tappat orken ? Häromdagen förlora dom mot Chelsea med med 6-0 ! I går låg dom under med 1-0 mot Swansea vände till 2-1 men när det var 4 minuter kvar klantade försvaret till det, man trodde inte sina ögon, o gjorde självmål och matchen slutade 2-2 ! Kim Källström kom in mot slutet, gjorde inte bort sig ! 3 av Arsenals spelare var inblandade i självmålet, via fötterna ! Ofrivilliga passningar till varann, typ ! Nu får dom försöka hålla 4-platsen !
       Och idag blir det sång ! Sen har vi som vanligt uppehåll till hösten ! Men jag får " fortsätta att sjunga duett med Ivan Rebroff o andra på datan " ! Ett sätt att öva rösten som är oförbrukad, verkar det som !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0