Jaa, först detta, sen ses vi på måndag..

.. o det tror jag eftersom jag är en optimistisk o nyanserad människa !
       Som liberal är jag som många andra mycket kritisk till avarterna på Vänster-o Högerkanten. Och naturligtvis försöker dessa minoriteter legitimera sig själva " som humanismens o empatins budbärare " ! Nationalism ja, i Europa ökar ju fascismens "  fula tryne " men på vänstersidans ansikten är  "nog trynena lika fula ", anarkister mm !
              Det finns nyanserade människor i Sverige, pålästa sådana ! Okunskap är ofta upphov till missförstånd  !
       Jag tänker på det här med nationalism vilket leder bl.a. till fascism !  Hur mycket har egentligen Obama o Bildt reda på vad som finns inom Ukrainas gränser förutom 18 % ryssar ! Det finns människor där som tillhör nationalistisk fascistisk grupp ! Hur tänker dom behandla ryssarna  ? Vad ingår i deras agenda ?
                 Och ifall inte parterna kan " hålla fingrarna från avtryckarna  " så är inte den ene bättre än den andre ! En del har tagit " helgongloria " på sig i denna konflikt som om den bryter ut " inte bryr sig om "  om kulorna från vänster eller höger " träffar Civilbefolkningen ! Och är det nån som tror att Gotland skall invaderas så får dom ju tro det !
           Och ibland tänker jag på hur många i Sverige som kallade sig för Kommunister !  Och som sedan " döpte om sig " ! Deras ledare drack för inte så många år sen  "Vodka med t.ex. kamrat Ulbricht " ! Och vilka ser sig numera som " humnismens o empatins  företrädare " ! Prata om kamelionter !
                     Kommunism o fascism ! "  Två onda ansikten i Världen "  Dom tänker jag ständigt bekämpa " vilka kläder dom än tar på sig " ! Och är det som sagt bara Ryssland som har  "blod på fingrarna " , i nutid eller dåtid ?
                    Kommer ni ihåg det där med  "Indianer o vita " vilka som alltid betecknades som dom onda !? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0