Jaa, idag blir det som vanligt motion o Café !

            Jaa, det är ju tisdag ! Och eftersom det är morgon fortfarande så vet jag en sak ! Denna dag blir inte den andre lik ! Inte vet jag exakt vad som händer ! Det tycker jag är spännande o upplyftande ! Och man beöver ju inte " rusa fram genom livet " när man går mot sitt 76 år ! Men att tiden går fort ! Det går inte att göra mycket åt ! Man kan ju se det hela som att det beror på att man inte har ett tråkigt liv !
        Jaa, mänsklighetens historia ! Den får man nog försöka vara insatt i om man skall förstå " dagens historia " !? Jaa, som sagt världen " är väl varken bättre eller sämre än den varit " . Men fler barn går i skolan o mindre barn svälter trots fler människor på jorden ! Enl.Fn-sida ! Och folk lever längre, i genomsnitt !
                  Och sen tänker jag på att för flera tusentals år sen var det länder, områden i Världen som kommit längre i " Humanism o vetenskap " än i området vi bodde, bor i ! Men som sedan det blev  "tvärs om med " ! Errövningar låg t.ex. bakom !
             Och idag har jag, av någon anledning under min dagliga färd när det gäller Världens väder, tittat på temperaturen på Cypern ! + 12 C var det på ön ! Samma som i Los Angeles !
                Jaa, norra Vättern ! Vad kan ni om detta område ? Som bl.a. har en av Sveriges mest unika skärgårdar, dessutom naturskyddat ! Och inte långt från Askersund har vi urskogsområdet Tiveden, naturskyddat ! Norr över 1 mil ca har vi det unika naturreservatet Tjälvesta ängar , isälvsområde ! Söder om Askersund ligger bl.a unika gamla gruvhål, Garpa o -Västerby gruvor ! Går att besöka, Söder om staden ligger i Vättern mitt, emot Edö  där Heliga Birgittas mans släkt ägde mark en gång i tiden, Stjärnholms slott ! Även det området ägdes nog av släkten , har jag för mig !?
                 Jag har ju min stående devis ! Som kallande mig Världsmedborgare ! Och jag hade tillhört Världen vare sig jag bor i  "Korpilombolo eller Catmandou " ! Jag ha bytt ut Baku mot Catmandou !
              
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0