Jaa, jag håller fullständigt med om det !

Många av mina pensionärskompisar tycker tiden går fort, och det hålls det med om som sagt. Ju äldre man blir verkar det som ! Min förklaring är att om man kan vara nöjd med sitt liv efter sina omständigheter så går tiden fortare ! Än att hela tiden " komma på andras o ens egna tillkortakommanden " o lägga sig i soffan o negitivisera tillvaron " ! O inte förstå att vi har det bra i Sverige ! Och det här med eget ansvar " o att allt inte är andras, grannens fel.". det kan man ju fundera på ! Just nu är det " ju en uselhetsförklaring av allt i Sverige i bl.a. media " ! Det fightas jag emot trots att jag får leva efter att hela tiden hålla reda " på min köpkraft " ! O så är det ju om man är en ensamboende pensionnär ! O det har jag själv valt !
          Idag kan man ju inte där jag bor känna nån vår ute ! Det är väl t.o.m. nån snöflinga i luften ! Men det blir motion ändå ! Jaa, jag  "tittar mig ju omkring i världen " både när det gäller vädret, musik, politik kultur o historia " Detta är ett bra sätt när t.ex. den psykologiska krigföringen tilltar i Världen,det är  lätt att avslöja " kålsuparna " bl.a.  När det gäller vädret såg jag att New York o Askersund båda har +1 C. Men vadådå ! Jag har ju den egoistiska synen som gör att jag kallar mig för Världsmedborgare ! Men om det nu är så uselt i Sverige, varför inte emmigrera ? En av mina drömmar när det gäller " att få råd " är att bosätta mig i något annat land nere i Europa halva året.t.ex. o se om dom har det "lika uselt som än oss här hemma " !?
          Och idag/ ikväll så fortsätter kvalet till Elitserien/ SHL i hockeyn. Örebro t.ex.  skall möta Aik hemma !
       Och i efermiddag bjuder  " min " lilla sångkör övriga medlemmar på Taube- eftermiddag. Och då även allsång !
              Om jag har nått att klaga på i Sverige , nää, inte om jag ser saker o ting i det stora hela i Världen ! Men konstatera o tycka o tänka får man göra ! Det tar nog mindre energi " än att lägga sig på soffan o gnälla över allt o alla " ? Utan att vända på myntet ! Typ !
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0