Jaa, vad säger vi om det allmänna samtalsämnet vädret ?

Vår o vår ? På en löpsedel fär några veckor sen stod det " Våren rusar in " ! Några dar efteråt stod det " Våren varar ända till sommaren " underförstått då kanske  " utan baksmälla " När solen lyser då får man ju alltid nån känsla av vår eftersom dagarna blir längre o längre ! Även om det skulle bli minus på nätterna ! Men det är inget ovanligt att " våren rusar ut " tillfälligt ! Jag själv har varit med om att det varit snöstorm på Österlen i april, påsken ! Slutet av 60-talet !
              Sen läste jag i min tidning att en metereolog skrev att1961 var det lika milt som det varit nu ett tag en längre tid ! Det var ju märkligt ? Men vintersporten fullföljdes ju som vanligt i år, både Vasaloppet o världscupens avslutning längdskidåkning t.ex.
     Idag är det ju måndag ! Då tar jag som jag brukar de kalla platserna på jorden ! Där det nu som vanligt skall bli varmare i Arktis o kallare i Antarktis ! Men vi kan börja med New York ! Där får dom fortfarande emellanåt minusgrader med snö. Idag -4 C !
            Det här med värmeökningen är ju så prioriterat i media så det får ju vara någon som påminner om kylan på jorden ! Arktis ja ! Grise Fiord - 35 C, Thule -26 C Verkhoyansk -35 C ! Antarktis,öster det högt belägna Vostok Stn -60 C, Mc Murdp Stn sydspetsen , markläge -11 C !
                    Jaa, nu är det ju mest halvön Krim det skrivs om ! Där en övervägande Rysktalande befolkning röstat för " tillhörighet " med Ryssland ! Det var märkligt !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0