Nu har siarna kommit med en rapport igen !

Det gäller dom som vet bäst IPCC, FN.s klimatpanel ! Jaa,  tror ju bara på det jag ser idag o det som finns facit på, där klimatet lekt katt o råtta utan IPCC;s " domedagspredikningar " ! Nästa sekel pratas det om  o 4 graders höjning ! Inte om  1 .5 graders höjning på 50 år ! I förra rapporten kunde dom inte förklara varför temperaturhöjningen planat ut, t.ex. Jag tror inte dom forskare som har andra åsikter får vara med i denna panel ! Om 86 år gäller den nya rapporten, nästa sekel ! Jaa, då lever inte jag och många med mig på jorden ! Då lär vi knappast få facit på det hela, många av oss ! Det här kanske därför IPCC hela tiden höjer tiden ang. " domedagen " ? IPCC har blivit nån slags politisk organisation där man tar poäng på miljön om 86 år utan facit. I dagens media strömmar denna rapport ut till " kunniga o okunniga "  !  Valet i Sverige närmar sig o t.ex.  Miljöpartiet " gnuggar händerna ". Men jag kommer aldrig att tillåta att  "bli nedtryckt" ang. sånt som inte finns facit på. Inte någon vetenskapsman i Världen har bevis på hur det är om 86 år. O naturligtvis tjänas det pengar på det här när olika energislag slåss för sin vara som skall rädda jorden !  Jorden har varit mer illa ute än den är nu utan bilar o människor, även utan människor ! Men på den tiden fanns det ju inget mediasamhälle som hela tiden " tjänar pengar på sånt dom inte har facit på ". 
                     Och hur går det nu med Putin ? Har han " gett sig på Gotland ännu ".! Jag kan ju meddela att 1954 så hörde Krim till den Ryska delrepubliken. Men Chrustjev gav enligt uppgift Krim till den Ukrainska delrepubliken ! Med majoritet Rysktalande ! Vad bytte han mot, " en flaska Vodka " ? Ibland verkar det för mig som det är den Rysktalande befolkningen som ochså bivit " överkörd " ! Rysshat ? Inget bl.a gammalt kommuniststyre skall få mig att " kalla Putin o Ryssarna " för de " elakaste i Världen " Man ser vad man vill se o inte hela sanningen om Världens utrikespolitiska spel ! 
 Klimat ja ! När jag gick ut i morse var det en isande vind o nån plussgrad ! Höst...Men när dets kom hem då var det vår i luften ! Av den enkla anledningen att solen kom fram ! Och vänd gärna på myntet o titta på Stockholmsintiativet i klimatfrågan ! Deras hemsida !

Kommentarer
Postat av: Viola Söderberg -träningsnörd på Rymdgymnasiet i Kiruna

Fin blogg du har! Kolla gärna in mitt inlägg där jag tipsar om snygga träningströjor :) Ha en fin dag!

Svar: Jag har väldigt svårt att bli negativ över sån jag inte har facit på ! Och som sagt det finns forskare som har andra åsikter än IPCC ! Ha en fin dag själv !
Jan i Askersund

2014-03-31 @ 16:47:05
URL: http://weightless.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0