Vädret blev så härligt som jag trodde !

Man behöver ju inte vara metereolog, svårt ord, för att räkna ut att lyser solen  o barometern stiger så blir det bl.a varmare i skuggan på eftermiddagen ! Oavsett matematiska uträkningar ang. vårens ankomst !
  
       Jaa, visst var vädret härligt idag ! Även fast än fosterlandet " anses vara uslare o mer orättvist " än någonsin av enskilda insändare o media av olika slag ! Men man får ta vara på det lilla som är positivt ! Och naturligtvis bättrar sig allt i Sverige o Världen efter valet i september ! Men som vanligt innan åtrkommer den ständiga retoriska kampen " mellan fattiga o rika " ! För det mesta kommer vi som är varken eller i bakgrunden. Men vi kan ju glädja oss över solen ! Den lyser ju över alla ! Hur kan den vara så ofartbart orättvis ! Jaa, släcker vi den både från vårt medvetna o den inte funnits så hade vi inte kunnat hela tiden prata om orättvisor, hade det varit rättvist ? Men allvarligt ! För att kunna genomskåda retoriken i inrikes -o utrikespolitik bör man vara väldigt påläst.
                Rikedom ! Annan rikedom än pengar verkar vara undeskattat av svenska folket ! Jag som är  "varken eller " är mycket rik ! På mycket här i livet  " som är underskattat av ett folk ", särskillt innan ett val !
                Jaa, så här såg det ut idag från  platsen där jag sola ett tag på strandpromenaden ! Härligt trots att jag inte " hade en massa pengar i börsen " ! Fortsätter det här nuvarande orättvisa bedömanndet av mitt fosterland så hoppas jag någon tar emot mig från ett annat land som har det  bättre ! Jaa, vilket skulle det vara ? Kanske ett land där folket är mindre bortskämt ? Det är nog däremot inte så svårt att hitta !
           Trevlig helg ! Det tänker jag ha oavsett ! O nu skall jag snart gå bort ! Gå bort ??? Jaa, gå på kalas ! Oroa er inte för allt möjligt !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0