Det är klart jag hyllar Pelle !

 Som fyller år idag ! Jag har 10 barnbarn ! O Pelle är äldst av dom ! Tänker även på andra som inte är mina  barnbarn ! Som hör till på nått vis !  Det pratas ju ständigt om fattiga o rika , även i Sverige ! Det finns olika sorters rikedom här i livet ! Oavsett var man bor så är det ju vederkvickande o bara tänka på sina barn-barn t.ex. Och att träffa dom är ännu roligare nu när man inte ser dom så ofta ! Det gäller att vända på myntet, ständigt ! Åldern på Pelle ! Undertecknad är 50  äldre ! Oj,oj, vilket räkneproblem ! 
            Det gäller o vara på alerten o hålla reda på alla födelsedagar i klanen ! Bra och härlig hjärngymnastik ! Som väcker både fina minnen o framtidstro ! Mina gener går ju vidare i livslinjen " från rötter till barnbarn...
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0