Det är klart man tycker om sig själv !

Hade man inte gjort det så hade man inte satt ut vackra bilder, foton på andra eller vågat stå för den man är !
 Ibland blir korten lite suddiga som fotograferas av ! Naturligtvis sparar jag ochså orginalen för efterlevande om dom värdesätter sina rötter !? Kära mor vilken eldig blick du ger fotografen ! Hunden hette King och barnet istolen heter Jan ! Foto taget i Långängen, Stocksund, Stockholm  ! Det är ju snart mors dag men  ärar o hyllar min mor varje dag ! Hon såg ju till att jag såg dagens ljus !
 Det här fotot är ochså taget i Långängen ! Vad jag kommer ihåg ..? En grusbacke upp till området !
           Kommer ihåg att jag fick jojon när jag för första gången skulle gå till skolan ! Årtal 1945 ! Från skolan, folkskolan, kommer jag ihåg överläraren och fröken ! Och nån, några av mina klasskompisar !
  Sen hitta jag det här fotot ochså taget i slutet av 1950-talet ! Och  jobbade 2 somrar i Forsmo, utanför Sollefteå på Vattenfalls fiskodling ! Forsmo har ochså ett stort kraftverk, eller hade !  Och håller på att mata fisken ! Laxynglet ! Som när de blivit större kördes upp till sjöar där de utplanterades eller längre upp i älven ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0