Det här med kalla platser !

Jaa, det är kul att följa ! Oavsett över eller under det normala ! I november hittills i Sverige varierar det ! Ovan Östersund har det varit flera dar under det normala ! O 2-3 dagar i mitt område ! Värmerekord Sverige ! Det kan nämnas att enl. uppgift så var det i Bie i Svealand 6 november 1899 + 16 C ! Hur kunde det vara så varmt då ? :) ! Ugerup i Götaland hade  2 november 1968 + 18,4 C  ! Och att Hudiksvall 1 november 2011 hade + 16 C .
    Nu är ju November slut ! Men jag konstaterar ständigt att variationer i temperatur förekommit på vår jord ! Oavsett 7 miljarder människor eller 0 ! Och detta finns facit på ! Via borrande i isar t.ex. !
             Det vet väl alla att temperturerna stiger på södra halvklotet ! I Antarktis, Australien , södra Chile t.ex. Idag hade Punta Arenas +6 C, Vostok Cabo -1 C , Vostok hög höjd - 39 C , Mcmurdo stn. -12 C ! I Arktis hade Prudhoe bay - 12 C , Grise fiord -21 C , Thule - 20 C och Verkhoyansk -37 C ! Den ständiga kampen mellan varmt o kallt pågår !
         I Australien t.ex. stiger ju temperaturen ! Idag har Sydney + 20 C och Melbourne + 17C ! Och för otroligt många år sen var ju Australien och Antarktis ett område , har jag för mig ! Nu räknas båda som kontinenter, har jag för mig !
        Och i vårt avlånga land har dessa temperaturer uppmätts i dag ! Askersund + 6 C, Malmö +9, Östersund +4 och Kiruna - 4 C !
                 Och själv försöker jag leva ett normalt liv efter mina omständigheter där leva som man lär ingår ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0